Uživatel nepřihlášen
Wastoviny
RSS kanál blogu
Píše: Wast - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Wastoviny

Co dělá hru úspěšnou?

Pondělí 27.6.2016 17:45 - Autor: Wast
To se mi líbí

Co dělá hru úspěšnou?Na položenou otázku snad neexistuje jednoduchá odpověd. O vývoj dokonalé hry se snaží všichni vývojáři a každý z nich si myslí, že právě ta hra na které dlouho a usilovně pracují, bude dokonale úspěšný herní hit a to aspoň té dané sezony. Vytvořit úspěšnou hru je pro vývojářská studia velice obtížná záležitost, něco jako hledání "herního" svatého grálu. O tom, že je to velice těžké svědčí mnoho herních propadáků z minulosti a i současnosti.

Jeden takový grál marně hledali v roce 2004 autoři megaúspěšné hry Medal of Honor: Allied Assault. Měla to být konkurence k českému velehitu Vietcong. Ale nakonec ...Nakonec ve studiu 2015 vznikla jen průměrná hra Men of Valor. Škoda...Vzpomeňme na katastrofální střílečku Hour of Victory (vyšla r.2008) a nebo totálně zabitý Medal od Honor z roku 2010. Ale ani současnost na tom není lépe a čerstvým příkladem je dlouho očekávaná akce Homefront: The Revolution, jenž doplatila jako mnoho dalších na dlouhý a strastiplný vývoj.

Co tedy dělá hru úspěšnou?

V podstatě se jedná souhrn všech faktorů, tj. grafika, propracovaný děj a zajímavý příběh, jednoduché a přístupné ovládání atd. Velice důležité jsou i fungující herní mechanizmy, ty často dokáží úspěšně suplovat i úplnou a nebo částečnou absenci příběhu. Soulad všech těchto často zásadních a herně důležitých faktorů tvoří právě onu HRATELNOST, hra pak jednoduše a prostě hráče baví, což je nejhlavnější předpoklad pro úspěch hry u hráčů.

Další výrazný faktor je hratelnost hry. Pokud hra má tento faktor, její životnost u hráčů je mnohem vyšší. Čím vyšší je znovuhratelnost, tím větší má hra i komerční úspěch. Jádrem znovuhratelnosti je dnes pro hru nezbytné aby měla kvalitní, ne-li přímo vynikající multiplayer. Bohužel dnešní střílečky mají zoufale krátký singleplayer, navíc se hráč často pohybuje v přísně ohraničeném koridoru a tak o nějaké té opětovné hratelnosti si můžeme nechat jen zdát. Výjimky se naštěstí ještě tu a tam najdou.

Další nešvarem je, že některé hry jsou skutečně až  přehypované po vydatné masáži reklamou. Taková hra se někdy stane i komerčně úspěšnou hrou, přesto na ni  hráči velice rychle zapomenou. Opačný případ nastane u jinak kvalitní hry, ale ta protože nemá potřebnou reklamu brzy upadá v zapomnění a často během krátké doby po ní jak se říká „neštěkne" ani pes.

Další dnes už velice zažitý nešvar je, že každou AAA hry doprovází nám všem známá oznamovací masáž. Znáte to. Téměř každý den je o hře aspoň malá zprávička, screenshot atd...Hráč pak hoří nejen nedočkavostí až hra vyjde, ale často podlehne i mylné představě o hře. Výsledný produkt hra pak vypadá či hraje se ve většině času zcela jinak něž se z prvních gameplayů zdálo.

Vytvořit dokonale úspěšnou hru znamená pro vývojáře předvídat vývoj a číst trh. Pro připravovanou českou simulaci středověku Kingdom Come: Deliverance to může být po dloholetém vývoji docela veliký problém. Tzn. bedlivě sledovat oblíbenost toho či onoho typu (žánru) hry u hráčů v času vydání hry, načasovat ji správně na herní trh. No a jak jistě víte, vývoj trvá i několik let, případě že vyjde více podobných her, tak přichází na řadu zase reklama a marketing. Právě reklama často pak sehraje velice důležitou, ne-li přímo rozhodující roli v prodejnosti hry.

Já tomu říkám - marketingová masáž potencionálních kupců - hráčů. Prodej a úspěch hry často podpoří i příznivá cena. Čísla prodeje později ovlivní i rychlejší sleva z ceny, v ČR se tak bohužel až na malé výjimky neděje. Nebo zlevnění přijde  až moc pozdě. Co se týče digitální distribuce jsou hry na Steamu dost drahé. No něco pak dohánějí slevy, ale to už je nedílná součást marketingu*. Ne vše co je levné je i dobré.

*Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je předvídání, poznání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka.

Větší vydavatelství si může dovolit často bombastickou reklamu, pokud se hře prodejně daří často to podpoří vývojem datadisku a nebo DLC, aby z natěšených hráčů vytáhla ještě další a další peníze. Největším nešvarem je podle mě vydávání „polotovarů" původem např. z Ruska. i když jeden příklad za všechny pochází od našich severních sousedů. Na budgetovou cestu se dalo  i polské vydavatelství City Interaktive. To základy svého úspěchu založilo vydáváním totálně blbých her za "dobrou" cenu 99-199 kč. Poměrně povedený Sniper od CI je jen pouhou výjimkou potvrzující pravidlo a potvrzuje, že  i v budgetu se občas zadaří. I když Sniper byl rozpočtově už AAA hra. Další vydavatelský krok je vydávání tzv. epizodních her, současně je to veliký hit. Povedený počin je např. pětidílná série The Walking Dead, dobrodružná adventura založená na úspěšném komiksu a neméně úspěšném televizním seriálu.

Jak už jsem psal hrám může k životnosti pomoci vydávání tzv. stažitelného obsahu ve formě placených přídavků DLC. Pravda i tam se najde pěkný shit, protože i ony mají různou kvalitu.

Dnešní trend je do každé áčkové hry vydávat hned několik DLCéček. Většina DLC se prodává za peníze a je to podle vydavatelů docela dobrý byznys. Jen připomenu, že nějaké to DLC si zakoupí pouze polovina hráčů, tedy jen 50% těch co vlastní originální hru.

Bohužel velice rozšířeným nešvarem je hlavní hru dějově osekat a osekané fragmenty později se snažit zpeněžit jako DLC. Nechci někoho urazit, ale z mnohých her jsem měl takový dojem.

Herní průmysl je zkrátka velký byznys. Součástí marketingu jsou často nadhodnocené recenze. O co jde ? Jsou to recenze tzv. šité na míru. Recenzent jde v podstatě na ruku vydavateli hry a tak nějak zamlží její nedostatky. Herní průmysl je tvrdý byznys a 100% věřit si můžete jen sami sobě.

Velikou roli na úspěchu a oblibě hry  má i  velikost  komunity  hráčů a  snadná modifikovatelnost her.

Ke stálému zájmu o hru přispěje také množství a kvalita modifikací do hry např. Operaci Flashpoint, Mafia, Half-Life 1 a 2 , série Unreal Tournament, Warcraft 3, Max Paine 1 a 2, S.T.A.L.K.E.R., Mount & Blade...a mnohé další.

Modifikace vám umožní hrát hru znova s jiným zážitkem, což je  často úspěšný pokus navozující znovu hratelnost hry. Investice do takové hry se pak hráči vrátí tolikrát s kolika modifikacemi si hru užije znovu. Také velikost komunity hráčů hraje dost podstatnou roli na oblibě té či oné hry. Tady bych jen opakoval již zmíněné názvy her.

Připomenu asi dvě  nejslavnější série Call of Duty a Battlefield.

Právě u nich sehrává onu veledůležitou roli prodlužující jejich "životnost" masově hratelný multiplayer.

Úspěšná hra musí obsahovat:

-  být graficky přitažlivá
- kvalitní příběh nebo námět 
- od dobrého vývojářského týmu - kvalitní tým má lepší předpoklady pro vývoj úspěšné hry

- podporována dostatečně vydavatelem např. vydání patchů, mappacků atd.
- chytlavý a přístupný  multiplayer, který je jednoduše hratelný, ale pod podmínkou, že je maximálně zábavný

- pokud hra má jen singleplayer musí být dostatečně silný, aby vynahradil absenci multiplayeru
- dostatečnou reklamu - některým stačí i zcela málo
- HW průměrně náročná, aby si ji mohlo zahrát co nejvíc hráčů - čím víc - tím lépe !

- kvalitní engin  -  bez pořádného motoru vám nic dobře nepojede

- co možná nejlépe optimalizovaná

A mnoho, mnoho dalšího....

Naopak co udělá hru neúspěšnou :

- špatné ovládání (porty z konzolí)

- hnusná grafika  - bohužel i takové hry dnes stále vycházejí!
- žádná podpora a reklama ze strany vydavatele
- vydání polotovaru hry, urychlené vydání hry často zbytečné  -  bugy, bugy a zase bugy ...
- chybějící multiplayer 
- stupidní provařený námět - příběh
- špatná optimalizace

- antipirácká ochrana která znepříjemňuje hraní originálních her

Úspěšné hře škodí i rozdíl  v datumu vydání např.v USA ji vydají dříve a piráti jsou pak často rychlejší než oficiální distribuce. Má to zcela určitý procentní dopad na prodej hry.
A  mnohé další důvody...

Tzv. zabít hru může hodně faktorů a je na vývojářích a v některých případech i na vydavateli, aby se s tím poprali co možná nejlépe. Každé nepovedené hry je škoda. Faktem je, že ani poměrně vysoká prodejní čísla neznamenají u vydavatele spokojenost. Poslední takový případ za poslední dobu. Vydavatelství Square Enix podle všeho očekávalo u her Tomb Raider, Hitman Absolution a Sleeping Dogs prodejní čísla mnohem vyšší.

Co tedy dělá hru úspěšnou ?

Není a snad ani nikdy nebude na to zcela  jednoznačná a už vůbec  jednoduchá  odpověď.

Co je pro vás úspěšná hra ?

Tak na to si musí už odpovědět každý sám.

Tisk
Hodnocení:
( 7.3 / 12 hlasů ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Co dělá hru úspěšnou?
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Ondr4h   1x   Ja si myslim ze mnoho lidi dokaze grafiku ozelet pokud to neni vyslovene neco podprumerneho. Podle me staci aby byla libiva.

Treba podle toho by si nikdo nekoupil hry od bethesdy zejmena novy Falout. Bethesda moc dobre vi ze ma eso v rukavu a ze nad cim zaostava (Optimalizace, grafika) to dohani neco uplne jineho. Ted je otazka jak dlouho jim to bude vychazet.

Nemam rad kdyz se serie odvrati od svych korenu jako treba nove GTA, hodne lidi prilakalo na online ale zase hodne skalnich priznivcu odradilo neexistujici podporou singleplayeru. Ze zacatku byla tendence jina, ted jsou videt priority a myslim si ze se najdou lide co si na to vzpomenou az budou chtit objednavat GTA 6 s vidinou singleplayerove zazitku ktery asi v rodine Take 2 nahradila Mafia.
Rozumej GTA na vyblbnuti, Mafia na vazne pojaty pribeh. Coz si ale myslim ze uz to bylo kdysi jen ne v takove mire.
Ondr4hondr4h17156
    28.6.2016 17:20
Ondr4h

Ja si myslim ze mnoho lidi dokaze grafiku ozelet pokud to neni vyslovene neco podprumerneho. Podle me staci aby byla libiva.

Treba podle toho by si nikdo nekoupil hry od bethesdy zejmena novy Falout. Bethesda moc dobre vi ze ma eso v rukavu a ze nad cim zaostava (Optimalizace, grafika) to dohani neco uplne jineho. Ted je otazka jak dlouho jim to bude vychazet.

Nemam rad kdyz se serie odvrati od svych korenu jako treba nove GTA, hodne lidi prilakalo na online ale zase hodne skalnich priznivcu odradilo neexistujici podporou singleplayeru. Ze zacatku byla tendence jina, ted jsou videt priority a myslim si ze se najdou lide co si na to vzpomenou az budou chtit objednavat GTA 6 s vidinou singleplayerove zazitku ktery asi v rodine Take 2 nahradila Mafia.
Rozumej GTA na vyblbnuti, Mafia na vazne pojaty pribeh. Coz si ale myslim ze uz to bylo kdysi jen ne v takove mire.

Auvicek    Jako ty body zní pro někoho logicky, nicméně uvedu jednu hru , která polovinu bodů nesplňuje a je úspěšnější než stovky titulů, které body splňují všechny a to je Minecraft....Auvicekauvicek29963    28.6.2016 11:32 Auvicek

Jako ty body zní pro někoho logicky, nicméně uvedu jednu hru , která polovinu bodů nesplňuje a je úspěšnější než stovky titulů, které body splňují všechny a to je Minecraft....

Draczeq   1x   Uspesnou hru dela zejmena pokryti nakladu a dosazeni cilu, pripadne udrzeni / vylepseni image. Vsechno ostatni je zcela irelevantni (stejne jako vetsina bodu v tomto clanku) . I hnusna hra s provarenym pribehem bez multiplayeru a s minimalni reklamou muze byt z definice uspesna.Draczeqdraczeq17092    28.6.2016 09:24 Draczeq

Uspesnou hru dela zejmena pokryti nakladu a dosazeni cilu, pripadne udrzeni / vylepseni image. Vsechno ostatni je zcela irelevantni (stejne jako vetsina bodu v tomto clanku) . I hnusna hra s provarenym pribehem bez multiplayeru a s minimalni reklamou muze byt z definice uspesna.

Ondrej_V    Příběh, pak hratelnost... Záleží na žánru, někdy pořadí opačnéOndrej_Vondrej_v15018    28.6.2016 08:52 Ondrej_V

Příběh, pak hratelnost... Záleží na žánru, někdy pořadí opačnéKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

ElementGamer    Především hra, která se pořád rozvíjí a nevychází každý rok. :)ElementGamerelementgamer13999    28.6.2016 07:07 ElementGamer

Především hra, která se pořád rozvíjí a nevychází každý rok. :)

JANSULOVSKY    Kvalitní vývoj, kvalitní vydavatel, alfa a omega. :-)JANSULOVSKYjansulovsky1889    28.6.2016 02:26 JANSULOVSKY

Kvalitní vývoj, kvalitní vydavatel, alfa a omega. :-)

MachujaNapitchi    Jen samotné GTA V má na kontě 70 milionů prodaných kusů (Jen za tři dny vydělalo miliardu $ a překročilo několik světových rekordů) a stále je i letos každý týden v žebříčku TOP 5 nejprodávanějšími titulů (Jen na PS4 se týdně prodá 50 tisíc kopií a to se nepočítají digitálky) a to je ta hra skoro 3 roky stará ještě k tomu je z GTA Online multi-miliardový byznys, takže CoD už má pár let padla. :-D To neznamená, že je to nejlepší hra ale rozhodně je nejúspěšnější ale pomalu ho dohání Minecraft, což je pro mě nepochopitelné. :-DMachujaNapitchimachujanapitchi31798    27.6.2016 23:26 MachujaNapitchi

@ odpověď na komentář od Mr.Lolendo:Jen samotné GTA V má na kontě 70 milionů prodaných kusů (Jen za tři dny vydělalo miliardu $ a překročilo několik světových rekordů) a stále je i letos každý týden v žebříčku TOP 5 nejprodávanějšími titulů (Jen na PS4 se týdně prodá 50 tisíc kopií a to se nepočítají digitálky) a to je ta hra skoro 3 roky stará ještě k tomu je z GTA Online multi-miliardový byznys, takže CoD už má pár let padla. :-D To neznamená, že je to nejlepší hra ale rozhodně je nejúspěšnější ale pomalu ho dohání Minecraft, což je pro mě nepochopitelné. :-DKomentář byl autorem naposledy upraven 28.6.2016 01:05

Původní verze před úpravami:Jen samotné GTA V má na kontě 70 milionů prodaných kusů (Jen za první týden vydělalo miliardu $ a překročilo několik světových rekordů) a stále je i letos každý týden v žebříčku TOP 5 nejprodávanějšími titulů (Jen na PS4 se týdně prodá 50 tisíc kopií a to se nepočítají digitálky) a to je ta hra skoro 3 roky stará ještě k tomu je z GTA Online multi-miliardový byznys, takže CoD už má pár let padla. :-D To neznamená, že je to nejlepší hra ale rozhodně je nejúspěšnější ale pomalu ho dohání Minecraft, což je pro mě nepochopitelné. :-D

Mr.Lolendo napsal:Článek si přečtu potom... :D

Odpověď je snadná. Být Call of Duty. [ odkaz ] (Bacha graf jsem nijak neověřoval)

Nebo být Half-life 2. Tedy mít největší herní komunitu a na ní postavit digitální distribuční systém a mnohem více.

Samozřejmě ignoruji ty mobilní nebo MOBA hry které mají největší tržby na světě.

Hra je úspěšná pokud má zajímavý funkční koncept který v reálu funguje. Tedy pokud autoři měli dobrý nápad a dokázali jej převést do skutečnosti. Jak už potom dále je hráči přijímána je nedůležité.
Třeba Vampire: Bloodline je dle mého názoru ta nejlepší hra co kdy vyšla. Je to známá hra? Není! Měla velké tržby? Neměla!

Mr.Lolendo    Článek si přečtu potom... :D

Odpověď je snadná. Být Call of Duty. [ odkaz ] (Bacha graf jsem nijak neověřoval)

Nebo být Half-life 2. Tedy mít největší herní komunitu a na ní postavit digitální distribuční systém a mnohem více.

Samozřejmě ignoruji ty mobilní nebo MOBA hry které mají největší tržby na světě.

Hra je úspěšná pokud má zajímavý funkční koncept který v reálu funguje. Tedy pokud autoři měli dobrý nápad a dokázali jej převést do skutečnosti. Jak už potom dále je hráči přijímána je nedůležité.
Třeba Vampire: Bloodline je dle mého názoru ta nejlepší hra co kdy vyšla. Je to známá hra? Není! Měla velké tržby? Neměla!
Mr.Lolendomrlolendo10723
    27.6.2016 22:46
Mr.Lolendo

Článek si přečtu potom... :D

Odpověď je snadná. Být Call of Duty. [ odkaz ] (Bacha graf jsem nijak neověřoval)

Nebo být Half-life 2. Tedy mít největší herní komunitu a na ní postavit digitální distribuční systém a mnohem více.

Samozřejmě ignoruji ty mobilní nebo MOBA hry které mají největší tržby na světě.

Hra je úspěšná pokud má zajímavý funkční koncept který v reálu funguje. Tedy pokud autoři měli dobrý nápad a dokázali jej převést do skutečnosti. Jak už potom dále je hráči přijímána je nedůležité.
Třeba Vampire: Bloodline je dle mého názoru ta nejlepší hra co kdy vyšla. Je to známá hra? Není! Měla velké tržby? Neměla!

Chesse   1x   Co dels hru uspesnou? Preci prodeje nic vic : PChessechesse22383    27.6.2016 22:16 Chesse

Co dels hru uspesnou? Preci prodeje nic vic : PKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

MachujaNapitchi   3x   Odpověď na tuto otázku je vcelku jednoduchá stačí jen vidět [ odkaz ] poté [ odkaz ] a je jasné, který titul bude zase několik let na špičce neboli úspěšný. A také to naprosto přesně splňuje úspěšnost hry definovanou níže Virusem, protože to co vydělá GTA za pouhý týden je částka, která uživí několik generací všech vývojářů, kteří na titulu pracovali. :-DMachujaNapitchimachujanapitchi31798    27.6.2016 21:47 MachujaNapitchi

Odpověď na tuto otázku je vcelku jednoduchá stačí jen vidět [ odkaz ] poté [ odkaz ] a je jasné, který titul bude zase několik let na špičce neboli úspěšný. A také to naprosto přesně splňuje úspěšnost hry definovanou níže Virusem, protože to co vydělá GTA za pouhý týden je částka, která uživí několik generací všech vývojářů, kteří na titulu pracovali. :-D

Geralt z Rivie   1x   witcherrr: Psal, že je nejslavnější, ale to neznamená, že je dobrá.Geralt z Riviegeralt-z-rivie17274    27.6.2016 21:31 Geralt z Rivie

witcherrr: Psal, že je nejslavnější, ale to neznamená, že je dobrá.

Virus   1x   Co je podle mého úspěšná hra? To bude taková hra, která nakrmí tvůrce a jejich rodiny i s domácím mazlíkem ( počítejte i auto :-) ) a lidé to rádi hrají a i rádi si to doporučují. :-) Jinak článek všeobecný ale určitě se s ním ztotožňuji. Vlastně to popisuje některé naše debaty s přáteli. :-)Virusvirus7406    27.6.2016 21:10 Virus

Co je podle mého úspěšná hra? To bude taková hra, která nakrmí tvůrce a jejich rodiny i s domácím mazlíkem ( počítejte i auto :-) ) a lidé to rádi hrají a i rádi si to doporučují. :-) Jinak článek všeobecný ale určitě se s ním ztotožňuji. Vlastně to popisuje některé naše debaty s přáteli. :-)

23cicer    Denuvo - teda v blizky budoucnosti jiz nebude ( (:23cicer23cicer7279    27.6.2016 20:44 23cicer

Denuvo - teda v blizky budoucnosti jiz nebude ( (:Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Alfajk   3x   zcela jiste je potreba rozlisovat mezi "komercne uspesnou" a "hracsky uspesnou" hrou, komercne uspesny jsou pravidelne zajety serie a obecne AAA hry, protoze cili na nejsirsi stado, ktery se spokoji i s malem, ve vetsine pripadu jsou to casualove, kterym ani nedochazi, co vsechno je se hrou spatne ( 30 fps pro filmovejsi zazitek, tickrate serveru u multiplayeru, pochybna optimalizace, ovladani - aim assist, graficky osizenej obraz - filtrace a post proces efekty...)

"hracsky uspesnou" asi nedokazu nijak bliz rozškatulkovat na nejaky obecny "pravdy", to zalezi na kazdym jednotlivci, co ve hrach hleda, pro me je treba multiplayer naprosto postradatelnej a u vetsiny her ho nikdy nezapnu, i kdyz ho dneska ma povinne temer kazda hra, stejne tak grafika nemusi bejt fotorealisticka, hraju spoustu "pixelartovek", pokud hru rozeberu na zakladni dilky, kvalitu hry posuzuju v poradi "hratelnost > pribeh > grafika", ale ani tak to neni obecna pravda, ktera plati vzdycky
Alfajkalfajk16671
    27.6.2016 20:14
Alfajk

zcela jiste je potreba rozlisovat mezi "komercne uspesnou" a "hracsky uspesnou" hrou, komercne uspesny jsou pravidelne zajety serie a obecne AAA hry, protoze cili na nejsirsi stado, ktery se spokoji i s malem, ve vetsine pripadu jsou to casualove, kterym ani nedochazi, co vsechno je se hrou spatne ( 30 fps pro filmovejsi zazitek, tickrate serveru u multiplayeru, pochybna optimalizace, ovladani - aim assist, graficky osizenej obraz - filtrace a post proces efekty...)

"hracsky uspesnou" asi nedokazu nijak bliz rozškatulkovat na nejaky obecny "pravdy", to zalezi na kazdym jednotlivci, co ve hrach hleda, pro me je treba multiplayer naprosto postradatelnej a u vetsiny her ho nikdy nezapnu, i kdyz ho dneska ma povinne temer kazda hra, stejne tak grafika nemusi bejt fotorealisticka, hraju spoustu "pixelartovek", pokud hru rozeberu na zakladni dilky, kvalitu hry posuzuju v poradi "hratelnost > pribeh > grafika", ale ani tak to neni obecna pravda, ktera plati vzdycky

Meg.A.Byte.    To psal kde?Meg.A.Byte.megabyte3000    27.6.2016 19:49 Meg.A.Byte.

@ odpověď na komentář od witcherrr:To psal kde?

witcherrr napsal:MoH 2010 někteří považují za špatnou, ale ten díl jsme ještě dobře snesl. Přestal sem číst u CoD že je dobrá série. .

witcherrr    MoH 2010 někteří považují za špatnou, ale ten díl jsme ještě dobře snesl. Přestal sem číst u CoD že je dobrá série. .witcherrrwitcherrr12259    27.6.2016 19:38 witcherrr

MoH 2010 někteří považují za špatnou, ale ten díl jsme ještě dobře snesl. Přestal sem číst u CoD že je dobrá série. .

O autorovi blogu

Wast
Wast
Muž, 49 let

Jsem už věkem herní veterán. Rád hraju RPGčka, ale i jiné dobré hry :-)  Kdo si mě přidá do přátel, toho si přidám do přátel i já a rád. Pomůžu, poradím... Nejgeniálnější hra ? Existuje vůbec taková ?No tak u mě je to jednak Darkest Dungeon s modem Pitch Black Dungeon 6.0: Derision of the Dead. Taková herní stálice je pak Puzzle Quest Challenge of the Warlords (mam tam nějaké ty mody)a z domácích jednoznačně česká nestárnoucí pecka Mafia +Mody. Tyhle  pecky můžu hrát furt. Dokola, dokola, nekonečně  :D

Co momentálně hraju? Darkest Dungeon s Comunnity Remixem v2.1 a tak je to zábava na hodně hodně dlouho :-)Protože mě nejvíc baví právě nezávislé roguelike hry. Brutální obtížnost, permanent death, pomalý a rozvážný postup vpřed a dlouhá herní doba to na těchto hrách miluji. Jo a není to žádnej mainstream :-)

Důvod proč jsem opustil GamePark je, že stále nejsou uhrazeny domluvené honoráře a tak jsem byl okraden.

_____________________________________________




Založit herní BLOG